J

    Hej, Jag behöver fysik 1a för att bli behörig till min dröm utbildning. Vad är det snabbaste sättet för mig att läsa upp den kursen? Vilka alternativ finns det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej J!
    om du kan innehåll i kursen och endast behöver ett betyg, kan klara att få godkänt betyg utan undervisning, sök var du kan göra prövningar. I annat fall är det att anmäla sig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd, som gäller - på så sätt får du undervisning i kursen. På heltid läser man fysik 1a på 7,5 veckor.