Aivilo

    Hej, för att få viss studentrabatt behöver man studera minst 200p på 50% under minst 10 veckor. Hur gör man det om man läser enstaka kurser på komvux? Kan jag söka 2 kurser och läsa båda på 25% så att de blir 50% eller kan man läsa en i taget?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    HEJ, 200 gymnasiala poäng läser man på heltid på 10 veckor eller på halvtid - på 20 veckor. På gymnasienivå är heltid = 20 poäng per vecka.

    Om du läser två kurser på 25% studietakt, samtidigt, alltså start och slutdatum är samma på båda kurserna, då läser du på 50%.
    En 100p.kurs läses på 25% av studietakt på 20 veckor. Läser du två 100p.kurser samtidigt på 25% varje kurs, blir det halvtidsstudier i 20 veckor.

    Studie- och yrkesvägledare