Mikael SYV på FrågaSYV

    Hur stora är kurserna? En 100 poängs kurs läser man på heltid på fem veckor. Tre hundrapoängskurser läser man på heltid på 15 veckor, men om en av kurserna är fysik 1a som är på 150 poäng & de andra två är små kurser 50 p./styck t.ex CAD 1&2- då är det sammanlagd 250 poäng och läses på heltid på 12,5 veckor. Och tre 50 poängskurser läser man på heltid på 7,5 veckor. Men det finns kurser på 200 poäng/styck och tre sådana utgör tillsammans 600 poäng och skulle ta 30 veckor att läsa på heltid.

    Läser man på deltid, tar det längre tid.

    • : Jag ska läsa matte 1b 2b och fysik 1a efter el programmet.
    • Mikael : Varje mattekurs är på 100 poäng och fysik 1a är på 150 poäng. 350 poäng läser man på heltid på 17,5 veckor.