Annette
    Hur många laborationer har man i naturkunskap 1b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Anette!
    Tyvärr så kan vi inte svara på din fråga. Sådan detaljkunskap om varje enskild kurs har inte en studie- och yrkesvägledare, det är lärare i naturkunskap på gymnasiet som kan svara på just den frågan.
    Det är också mycket möjligt att olika lärare lägger upp undervisning på lite olika sätt. Man kan till exempel planera in en stor laboration i stället för två mindre eller tvärtom.
    Mitt råd är att fråga den läraren som eleven har på sin skola eller på den skolan dit eleven söker, till exempel om en grundskoleelev söker till gymnasiet, frågar man i så fall i första hand på gymnasiet men en grundskolelärare i NO kanske också kan svara på den frågan.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare