Rahil

    Hej, Jag har utländsk gymnasieutbildning från Syrien och där har jag arabiska 7 matematik 1b, historia 1b, och samhällskunskap 1b Betygsmedelvärdet som jag har är 226 Högsta betyg är 260 och lägsta är 110 Jag har också svenska som andra språk 3 och engelska 6 betyg D och matte 2a betyg E Så jag behöver hjälp med att veta hur många poäng har jag för jag funderar på socionomprogrammet

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Enligt de uppgifter som finns i din fråga så är du Behörig till socionomprogrammet om du fick besked från UHR att du har Grundläggande behörighet om du kompletterar med vissa kurser, t.ex SAS 3 och ENG 6 och du har kompletterat med godkända betyg i de kurserna.
    Du behöver inte själv räkna ut ditt meritvärde, utan du får svar från Antagning.se vad ditt meritvärde är när du har gjort ansökan till socionomprogrammet och fick svar att du är behörig - från antagning.se
    Vi på FRåGA SYV kan inte räkna fram ditt meritvärde och du behöver inte få det uträknat på förhand, heller. Gör ansökan till socinomprogrammet och du får svar: om du är BEHÖRIG och i så fall även får ditt meritvärde från antagning.se
    Vi hoppas du kommer in! Lycka till!