Eszter
    Hej! Jag har sökt humanistiska programet, med inriktning språk. Jag vet att jag kommer att läsa svenska, engelska (5,6) och latin. Jag har läggt till i ansökningen att jag vill läsa spanska 3 och franska 1. Min fråga är då: kan jag läsa förutom dessa mitt modersmål (ungerska) och engelska 7 (det tredje läsåret). Också, blir det för många språk, så att kurserna kommer räknas som programfördjupningar, eller har jag några övriga "toma" kurser som jag kan "fulla på"?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Kika gärna på HU/programplan/Programplan_HU.pdf

    I programplanen, länk ovan, ser du vad som gäller generellt för HU. Alla kurser inom en av Inriktningar är obligatoriska och likaså tillräckligt antal poäng inom Programfördjupning  plus 200 poäng Individuellt val; men exakt vilka språk som just din skola kan erbjuda, vet inte vi, utan det är upp till din skola att svara på, t.ex vet vi inte om lärare i Ungerska som modersmål finns eller om tillräckligt antal elever finns som vill läsa ungerska, för att kursen ska kunna sta...

    Studie- och yrkesvägledare