Linnea

    Jag är 15 år och ska snart välja gymnasium och mattespets på hvitfeldtska låter intressant. Jag är hyfsat bra på matte har haft A hela högstadiet och räknat lite i förväg så jag har nosat lite på gymnasiematte. Men hur mycket ska jag jag kunna för att hänga med?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Linnea!
    Kunskapsprovet brukar genomföras för att välja de elever som har tillräckliga mattekunskaper för att kunna antas till matte-spets.
    Min erfarenhet är att eleverna (i alla fall många av dem) har under sin grundskoletid fått betygen i gymnasiala mattekurser, t.ex i matematik 1c och ibland också i 2c.

    Kontaktperson för mattespets-utb.på Hvitfeldtska är
    Henrik Petersson, lektor i matematik
    [email protected]

    Övrigt:
    hvitfeldtska-gymnasiet bjuder på digitalt öppet hus den 23 jan 2021, jag vill råda dig att delta och då kan du förhoppningsvis även ställa frågor om mattespets på den skolan.