Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    antagningsstatistik och antagningsgränserna är inte alls hemliga och lätta att få fram. Men tänk på att utbildningsutbud förändras och när det blir dags för dig att söka, så finns kanske inte samma program på samma lärosäten, utan det finns program med andra namn och annat innehåll.
    Vad gäller utbildningar på KTH, så har jag nu sorterat ut en lista på 17 utbildningar - se studera.nu/jamfor-utbildning?DATA-KTH:_program - och välj vilken eller vilka av de utbildningarna som du vill se antagningsstatistik för. Klicka på utbildningens namn och se sedan (på dator - till höger, Antagningsstatistik, klicka på ordet "antagningsstatistik" och du får fram en tabell där antagningsgränserna för de senaste åren finns uppgifter om. BI är direktgruppen, BII - kompletteringsgruppen; BF är en urvalsgrupp för de som söker med omdöme från en folkhögskola; HP - är resultat från Högskoleprovet.

    Studie- och yrkesvägledare