Ellen
    Hej!
    För f-3 lärare så krävs det matte 2, men i praktiken hur "tuff" matte är det???

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen,
    innehåll i kursen Matematik 2 kan du se på matteboken.se/lektioner/matte-2

    Godkänt betyg (dvs E) i Matematik 2a räcker för att bli behörig.

    Om du undrar hur "tuff" matte man läser på självaste utbildningen F-3 lärarprogrammet, så är det en fråga du får ställa till studievägledare på just det programmet.

    Vänligen
    ANNA

    • : jag tänker framförallt hur avancerad den kommer vara att lära ut i arbetslivet
    • Anna : Menar du Hur svårt det blir att lära ut matematik i förskoleklass och på lågstadiet? eller menar du någonting annat?
    • : ja precis, kan det bli tufft om man klara matte 2 på E nivå?
    • Anna : Om du blir behörig och antas till ett lärarprogram, är då prognosen att du blir kapabel att göra jobbet efter utbildningen, det vill säga "det borde gå bra", är tanken. Men du får också gärna samråda med studievägledare på F-3 lärarprogrammen.
    Läs alla kommentarer