Sayed
    Med hänsyn till man läger max av de andra poäng, inte obligatorisk.

    Tänkte läsa andra kurser som är lättare och lägga i min examensbevis, men vilka kurser måste man ha i sin examensbevis, vilka är obligatorisk och ha i naturvetenskapligt program. Om det går och ha någon av de obligatorisk kurser som utökat så vill göra för att läsa annan kurs med

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Helst bör examensbevis från komvux påminna så mycket som möjligt om examensbevis från samma program på gymnasiet men det är friare regler angående vilka kurser som får vara med. De Gymnasiegemensamma ämnen måste alla vara med och av de resterande poängen måste minst hälften vara från de kurser som i princip får läsas på ditt program; du kan kanske ta ut examensbevis från ett annat program, inte NA ? Prata med SYV på komvux. Ni bör tillsammans göra planering mot examensbevis - du och SYV på komvux.

    Studie- och yrkesvägledare