Vilma
    Hej! Jag funderar på att gå det humanistiska programmet med inriktning kultur. Jag tycker att det låter jättekul eftersom man då får läsa bland annat litteratur. Men hur mycket språk måste man läsa då? Jag läser spanska nu men det är inte ett av mina bästa ämnen så vill inte behöva ha ännu ett till språk att plugga.

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej Vilma!
    På det humanistiska programmet läser man 200 poäng språk inom de programgemensamma ämnena och det gör man oavsett vilken inriktning som man väljer. Om man väljer språkinriktning på Humanistiska programmet så läser man 300 poäng språk till. Men om man som du funderar på att välja inriktning Kultur så ingår inget mer språk där.
    Helena