Nina.Larsson

    Hej! Jag planerar att göra prövningar i matte 4 och fysik 2 för att bli behörig till en utbildning (, jag har matte 3c och fysik1a). Jag har från gymnasiet totalt 2400 poäng (exkluderat gymnasiearbetet). Kommer mina totala poäng efter prövningen vara 2600? Jag vill nämligen räkna lite på mitt troliga och bästa BII jag kan få efter prövningarna jag planerar att göra, men förstår inte om jag ska räkna alla poäng eller om några andra kurser stryks? En till fråga; eftersom jag inte har kurserna sedan innan, kommer jag söka in till BI eller BII gruppen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    i examensbeviset kan inget ändras och inga kurser stryks. Alltså, även betygen och poängen för kurserna i matte 4 och fysik 2 kommer räknas in
    Och det är alldeles rätt att du kommer prövas i BII, kompletteringsgruppen - detta för att du utan kompletteringar inte är behörig till den utbildningen som kräver i matte 4 och fysik 2.

    Studie- och yrkesvägledare