Amar
    Hej!

    Mitt namn är Amar och jag har anmält mig till denna kommande högskoleprov som går av stapeln den 24oktober. Däremot så har jag stött på ett litet dilemma, jag vet inte hur jag ska förbereda mig så bra som möjligt inför provet. Jag har börjat läsa böcker på både engelska och svenska för att stärka mina ordförråd men jag känner att jag vill göra något mer som stärker mina chanser till bra poäng på provet. Jag har ännu inte börjat med matte delen eftersom att jag inte har någon aning om vilket typ av matte det kommer på provet. Är det matte 1 matte 2 eller 2, är det a b eller c ??

    Jag vill helt enkelt få lite tips om hur jag kan förbereda mig så perfekt som det bara går inför provet, för att detta prov är verkligen väldigt viktigt för mig eftersom att jag behöver ett så högt poängsnitt som möjligt för att kunna söka till högskolan nu i Januari.

    Bästa hälsningar
    /Amar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Amar!
    Du gör redan mycket för att förbereda dig - eftersom du läser texter på svenska och engelska. Fortsätt med det.
    Ang.matte - vi rekommenderar http://www.matteboken.se/lektioner/hogskoleprov
    Det är en bra sida som också är gratis.

    För övrigt, så finns det tips och gamla prov att öva på här:
    http://studera.nu/hogskoleprov/infor-provet/forbered-dig-infor-hogskoleprovet/ info på högskolornas gemensam sida.

    Hälsningar
    Mikael SYV