Amalia
    Hej, på program och insett att mina poäng kanske inte räcker för att bli antagen, däremot har jag sett att här i Malmö högskola ex finns samma program fast på engelska. Har aldrig haft svårt för engelska men, min fråga är är chansen att få jobb om man pluggar ett program på engelska större? Eller kanske utomlands? Eller är det öht någon fördel med att man studerat utbildningen på engelska?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Till program som är på engelska söker många personer som inte kan svenska, inkl personer som kommer till Sverige just för att studera (på student-visum). Det kan vara många sökande och stor konkurrens om platserna. Men om du kommer in på ett program med undervisningsspråket engelska, är det jättebra! Du kan säkert få ännu större jobbmöjligheter både i Sverige och utomlands !

    Studie- och yrkesvägledare