Maja

    Hej! Jag läser nu andra terminen på förskollärarprogrammet och vill byta utbildning. Jag önskar läsa rättsvetaeprogrammet i Örebro till hösten -22, hur ska jag prioritera min ansökan för att inte bli av med förskollärarprogrammet? Vet inte om jag formulerar mig rätt… Bör jag söka rättsvetarprogrammet som 1 prio och förskollärarprogrammet som 2? Om jag inte kommer in på första kommer jag in på andra då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maja,
    enligt de svar som Antagning.se ger (och det är det administration kring antagning sker) så bör du söka den nya utbildningen som högst prioriterat alternativ; detta för att du på ditt nuvarande/pågående program har platsgaranti på de kurser som ingår i programmet, därför kan du bli antagen till den nya utbildningen och samtidigt till "den gamla", och du får välja sen hur du vill göra. Det finns exempel på att några få personer klarade läsa två olika heltidshögskoleutbildningar samtidigt (men det är ett stort undantag och kan inte allmänt rekommenderas att satsa på).