Cecilia
    Hej, tänkte söka för studentkort men dem frågar efter studentintyg, måste jag vänta tills skolan börjar för att få intyg?
    • Mikael : Vilken skola kom du in på? Se på skolans hemsida om det finns information om du kan ta kontakt med någon på skolan även innan "skolan börjar".

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Cecilia,
    du uppger tyvärr inte vilken skola du kom in på. Jag vet inte om det är högskola, folkhögskola, komvux eller någon annan typ av skola som du kom in på.
    I första hand vänd dig till personal på skolan, är mitt råd. Att läsåret inte har börjat betyder inte att det ej finns någon i tjänst på skolan. Kanske jobbar de på distans, men du kan i alla fall prata med dem i telefon eller ha mail-kontakt.
    Om du berättar mer om vilken skola du kom in på och vad för typ av "studentkort" du vill söka - kan vi förhoppningsvis ge mer information och hjälp.

    • : Jag ska gå på yrkeshögskola, det är inte distans. Jag sökte för mecenat och studenkortet. Jag kan skicka mail till skolan.
    • Mikael : Jättebra om du kan kontakta din yrkeshögskola; kontaktuppgifter kan du hitta bl a genom sajten för yrkeshögskoleutbildningar: www.yhguiden.se