Milla SYV på FrågaSYV

    Reglerna för sökande till svenska högskoleutbildningar med Utländska betyg finns på https://www.antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Utlandsk-gymnasieutbildning/

    om du ej tidigare varit antagen till högskola eller universitet i Sverige är då första frågan - om du har Grundläggande behörighet.

    Andra frågan - om du har särskild behörighet till just din utbildning ?

    Alla behöriga sökande deltar i konkurrensen och du behöver ej själv räkna; det gör antagningshandläggare. Vi känner inte till ngt fall där antagning.se skulle räkna fel. Du får ditt meritvärde från antagning.se

    Studie- och yrkesvägledare