Kimia
    Och även attraktiva högskoleutbildningar.

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, högskoleutbildningen är en av de Eftergymnasiala utbildningar. De andra eftergymnasiala utbildningar är
    - yrkeshögskoleutbildningar
    - utbildningar på folkhögskolor
    - utbildningar på eller via sin arbetsplats.
    Läs på http://www.fragasyv.se/info/om-att-soka-utbildning-pa-eftergymnasial-niva

    men för övrigt så förstår jag inte riktigt din fråga, tyvärr.
    Vad är det du vill veta? Vill du veta hur stor procent av sökande som kommer in på olika eftergymnasiala utbildningar? eller hur stor chans just du har? eller vad?
    Det gäller att vara bland de sökande till utbildningen, som har högsta betyg och hur stor chans just du har kommer att bero på hur höga betyg du kommer att få.
    Det betygen som du kommer att söka med är ännu ej satta. Dina konkurrenter har inte heller fått sina betyg än - därför är det för tidigt att prata om det.
    Koncentrera dig på att läsa läxor och göra så stora framsteg du kan i skolan - det är det bästa rådet jag kan ge dig. Du vinner absolut inget på att oroa dig för vad som händer eller inte händer om några år. Just idag bör du ägna dig åt skolarbetet, läsa i läroböckerna och repetera det som du redan kan för att ha bättre grund för dina framtida betyg.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag undrar bara hur stor chans det är när man söker in på eftergymnasiala utbildningar,och även hur stor % av sökande som kommer in på olika eftergymnasiala utbildningar. Eftersom det kan vara så att det inte finns några garantier att man kommer in,på just eftergymnasiala utbildningar.Mvh
    • Milla : Tyvärr så förstår jag inte din fråga och kan därför inte svara på den. :-(
    • Milla : Jag råder dig boka tid hos Studie- & yrkesvägledare på din skola, som kanske kan svara på din fråga.
    • : okej,kan du svara på frågan som du själv skrev: hur stor procent av sökande som kommer in på olika eftergymnasiala utbildningar? .Mvh
    • Milla : Vi har inte den statistiken. Kanske Central Statiska byrån har och/eller Antagning.se - men vi på Fragasyv.se inte har den och vi tycker inte det hjälper de enskilda sökande till utbildningar därför kommer vi inte satsa på att få del av den statistiken. Du behöver bara EN ENDA PLATS. Om du får den platsen eller ej beror inte på hur stor procent allmänt får plats, utan det beror helt och hållet om du har högre eller lägre betyg än de andra som söker jUST SAMMA UTBILDNING och jUST till SAMMA TERMIN och just på samma ort. Det har inget med allmän statistik att göra. Det är därför för oss ingen fråga som vi kommer att lägga tid på att hitta svar på. Du får söka svar på egen hand på andra ställen. Vi tycket inte det kommer att vara till hjälp för dig, men vi kan inte förbjuda dig söka information om du så önskar. Mvh Milla SYV
    Läs alla kommentarer