Korvas456

    Hej, Jag har sökt till en linje där jag står som reserv 20. På linjen finns det 80 platser. Hur stor chans är det att jag kommer in efter första och andra reservantagningen? Jag vet att det är svårt att svara på men jag skulle uppskatta om ni försökte :) Tack

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    för att du som RESERV 20 ska få komma in bör 20 antagna tacka nej till sin platser och om de gör det eller inte beror på många olika faktorer, i första hand kanske på om de själva står som reserv till en annan utbildning och kommer in där... Så, "alla är beroende av alla" kan man säga, och det är väldigt mycket som påverkar - så du har rätt att det är mycket svårt att svara på din fråga; men vi hoppas och håller tummarna! Du får gärna återkomma och berätta hur det går med din studieplats! Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare