Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Alexandra,
    kika gärna även på yrke/tulltjansteman - och utbildningsväg (så vitt jag vet) är att man söker jobb på Tullverket, som rekryterar vid behov. Se om Tullverket rekryterar och sök i så fall till den myndigheten; om du blir anställd, får du utbildning i så fall.
    Sök även till Polisutbildningen.
    Hundförare jobbar annars även inom FM och inom bevakning/securitas.

    Kika gärna på
    framtid.se/yrke/hundforare-vaktare
    framtid.se/yrke/sprangamneshundforare
    framtid.se/yrke/hundforare-i-forsvarsmakten