studenttttt

    Jag har hittat bland annat Socionomprogrammet på antagningen.se som ska vara på distans, och studieorten är i Umeå. Jag bor i Stockholm och kommer inte kunna närvara på plats. Hur kan jag veta om det finns några träffar överhuvudtaget. På andra program så kan det stå "antal träffar: 0". Kommer det finnas tillfällen då jag kommer behöva närvara på plats, i sånna fall vid vilka tillfällen och vart?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    ett exempel på ett program på Umeå universitet som ges på distans utan obligatoriska träffar är Vårdadministrativa-programmet och socionomprogrammet i Umeå verkar ges på distans Med obligatoriska träffar. På utbildningens egen webbplats: umu.se/utbildning/program/socionomprogrammet läser man bland annat följande: ""Socionomprogrammet kan du läsa antingen på campus i Umeå eller som distansutbildning med ett antal obligatoriska träffar i Umeå varje termin." Träffarna är, alltså i Umeå. Vad gäller antal träffar, så står det följande: "Distansstudierna har ett antal obligatoriska träffar och du kommer att behöva resa till Umeå tre- till sex gånger per termin, och stanna i en- till tre dagar för fysiska träffar på campus. En del uppgifter och examinationer som du får på kursen kommer du att få presentera på lärplattformen medan andra sker vid de fysiska träffarna i Umeå."

    Studie- och yrkesvägledare