Abdoulie
    Jag har lämnat in min gymnasieansökan och jag undar då om man får en bekräftelse att SYV har lämnat in sin ansökan till skolan man efterfrågar?

    Är det möjligt för SYV att glömma att skicka min ansökan?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, Abdoulie!
    Det är klart möjligt att en person glömmer någonting ("mänsklig faktorn"). Jag kan inte lova dig att "din SYV" inte har glömt eller missat göra någonting...
    men du borde ju kunna på din inloggning på "mina sidor" på sidan för gymnasieval se status på din gymnasieansökan.
    ****
    Om du till gymnasiet söker i Stockholms län - finner du kontaktuppgifter till antagningskansliet på antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-stockholm
    ****
    Uppgifter om alla Sveriges olika gymnasieantagningskanslier finns på Antagningskanslier.se

    Om du är osäker på hur din gymnasieansökan ser ut (vad som är registrerat som dina gymnasievalsalternativ) - bör du kontakta personal på rätt antagningskansli (vilket kansli som är rätt, beror på vilken del av Sverige du söker till gymnasiet i).
    Personal på gymnasieantagningskansliet bör kunna ge dig svar på vad du sökte för någonting (vad som är registrerat i systemet).
    SYV på din skola borde också ge dig den info.
    Det måste finnas möjlighet för dig att t.ex skicka e-post till syv på din skola och be honom/henne svara ang. vad som är registrerat i Antagningssystemet.