Ella
    Hej! Jag väljer just nu mellan IB på Katedralskolan i Uppsala och Sam Beteende, också på Katte. Jag tänker nog ta IB som första. Det är ju intagningsprov och allt sånt, men om jag tar mig igenom de, kan jag fortfarande ändra mig till Sam Beteende där jag antagligen kommer in? Kommer jag hamna längre ner på någon reservlista till Sam? Har hört att ganska många vill in där. Har ca 280 poäng just nu men kanske höjer mig till vintern.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du väljer IB som första val och kommer in där så kommer du strykas på underliggande val - ångrar du dig då så kommer du dessvärre sist i kön till reservantagningar. Samtala med din Syv på skolan hur du kan tänka kring ditt gymnasieval och vilka som ska ligga först i valordningen - det är väldigt viktigt.

    /Lena, Syv