Nada
    Hej! Jag går första året på gymnasiet. Jag har valt arabiska modersmål och sen vill jag välja engelska 7 och matte fem som individuellt val. Men på dexter så står det i min studieplan att jag endast har 100p till individuellt val. Kan modersmål räknas som individuellt val? eller vad kan felet vara? eftersom som jag vet så ska individuella valen innehålla 200 p?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kanske har de lagt in Modersmål 100 poäng redan nu som Indval? Och då har du ju 100 poäng kvar. Vill du läsa mer än vad Indvalen ger utrymme till så kan du kanske ansöka om att utöka ditt program när det är dags att välja fler kurser. Kolla med din Syv på skolan vad som hänt och vilka villkoren är på skolan för att söka utökat. /Lena, Syv