David
    Hej!
    Jag lästa att den friskolan jag vill gå på (AMB) inte är en riksrekryterande skola. Betyder det att jag inte kan få inackorderingstillägg då? Vi har musik estet i västervik men vi har inte entrepenörsskaps utbildning på västerviks gymnasium så jag är lite osäker. Också, vad kan det kosta att bo på ett elevhem?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om AMB har samma program/inriktning som den du har i ditt samverkansområde så får du inget Inackorderingstillägg tyvärr - spelar ingen roll att dom har andra program/profilkurser. Det är program/inriktning som räknas.

    Det kan vara väldigt olika kostnader för boende beroende på om skolan har elevhem/internat eller om du måste bo i eget boende så det är svårt för mig att säga. Boka tid med din Syv och prata om just dina förutsättningar utifrån dina lokala villkor så du vet vad som gäller för just dig. /Lena, Syv