Elin
    Jag går på Kitas Gymnasium i Göteborg, Ekonomiprogrammet.
    Skall nu välja individuellt val för årskurs 3, ekonomi eller privat juridik.
    Vet inte vad jag skall välja.
    Tycker dock inte ekonomi är så kul just nu och tänkte att jag kanske skall välja privat juridiken...?
    Påverkar mitt val något för framtida Högskoleutbildningar?
    Får jag behörighet för högskola oavsett min inrikting på ekonomi eller juridik, exempelvis på Handels i Gbg - får jag behörighet för både ekonomi och juridik studier oavsett mitt inriktningsval eller måste jag veta redan nu vad jag vill i Högskolan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det som ofta krävs om du vill plugga just ekonomi på högskolan är Matte 3 - så den är ju bra att läsa. Just på Handelshögskolan krävs även att du läst från steg 3 i ett modernt språk. Så på det sättet är du kanske fri att välja inom Individuella valet - bara du får med Matte 3 om du inte redan går inriktningen ekonomi. /Lena, Syv