Nara
    Hej igen, vad är skillnaden mellan jämförelsetal och meritpoäng?
    Är jämförelsetalet poängen innan meritpoäng?

    1 Svar

    Frågor och svar taggade med 'universitet i Norge' (2 st.)

    • Anders

      Sök till universitet?

      Jag tänkte möjligen söka till en universitetsutbildning i Norge och har hittat följande sida med antagingspoäng: https://www2.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/18/poenggrenser_vara_hoved.html men hur funkar deras jämförelsetal? I Sverige förstår...

      Julia: : Hej Anders,tyvärr har inte Fråga SYV någon expert på studier i Norge.Så vi kan endast hänvisa dig till de hemsidorna som vi bedömer som pålitliga och där vi hoppas du kan hitta... Läs hela svaret
    • David

      Höjade gymnasiebetyg till Norge?

      Hej, Jag har en fråga, om man går ut gymnasiet i Sverige med, till ex, 15 i snitt, och då gör prövningar för att få upp värdet till 17.5, om man då vill söka till universitet i Norge, använder dem det 15, eller 17.5? I Sverige ersätts dem betyg med dem nya värdena, tänkte hur dem gör i...

      Liselotte: : Hej David, vi har inte någon expert på högre studier i Norge här på Fråga syv. Därför är det kanske bäst om du vänder dig direkt till www.samordnaopptak.no och... Läs hela svaret