Jaja

    Jag har nu pluggat lärarprogrammet och har 16 hp kvar att klara för att kunna få studiemedel om jag fortsatte med programmet. Men nu bestämde jag mig för att byta till ett helt annat program och jag har anmält avbrott för det föregående program. Men nu är min fråga kommer jag få studiemedel för det nya programmet även om jag inte klarade av 16 hp på det föregående programmet som jag nu har lämnat?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du måste få din fråga besvarat från de som jobbar på CSN. CSN tittar på tidigare studieresultat när de bedömer en ny ansökan om studiemedel. Hur just din situation ser ut (exakt) vet inte vi här på FRåGA SYV och vi fattar inte beslut i frågor om studiemedel - det gör CSN, så du behöver fråga CSN om det.

    Studie- och yrkesvägledare