sara
    Hej!
    Jag trivs jättebra på min skola men jag har ett problem jag går naturvetenskap och jag har inte blivit godkänd i matte 1c efter nationella. Jag tycker det är jättejobbigt så jag funderar på att byta linje istället och börja på ekonomi istället för jag tror att jag klarar den matten bättre. Eftersom att det är januari nu tror jag det är försent att byta nu men hur gör jag? Ska jag hoppa in i tvåan på ekonomi linjen eller ska jag gå om. Tycker det är jättesvårt då jag redan har läst rätt mycke naturvetenskap och känner att jag inte har missat så mycket så jag kan börja på ekonomi. Har du några tips?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jobbigt att du inte har klarat matten! Förstår att det ställer till det. Jag tycker du bokar tid med din Syv på skolan och diskuterar igenom om ett byte är ett bra alternativ. Det är bara dom som kan bedöma om de kan ta in dig på Natur - det måste ju bland annat finnas plats och de måste titta över dina kurser. Hoppas det löser sig!/Lena, Syv