Sanna
    Hej! Jag har 15,73 i merit när jag söker till socionomprogrammet & 16,73 när jag söker till studie&yrkesvägledareprogrammet. Men har nu börjat funderat att jag antingen vill bli socionom ELLER sjuksköterska! Men jag vill ha mer meritpoäng, vad kan jag då göra? Engelska 7, matte eller moderna språk är inget för mig. Finns det verkligen inget annat man kan göra för att få meritpoäng? högskoleprovet vet jag att det finns.. / Desperat efter mer meritpoäng tjej.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är med ditt Meritvärde som du konkurrerar om plats på högskola - du kan höja det genom att få högre betyg i de kurser som ingår i ditt examensbevis .

    Bra att du känner till Högskoleprovet - OBS! Anmälan till höstens högskoleprov kan göras t o m 1 september /kort anmälningsperiod/ från i år.