SYV-besökare SYV

    Hej Alfred,
    antagningsgräns till läkarprogrammet på Uppsala universitet brukar inte övestiga 1.70 i HP-urvalet. Därför gissar jag på att du har mycket god chans att komma in. Så här såg det ut vid de senaste antagningsomgångarna:

    Men ngn garanti går inte att på förhand ge. Allt beror på vad sökande har för meriter: på hur många som kommer att göra högskoleprovet och därför kunna prövas i HP_urvalet. Som sagt, gissar på att du kommer in, men det är endast en "kvalificerad gissning".
    Lycka till!
    SYV