Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    min uppfattning är att det inte går att söka NIU om man redan går på gymnasiet, men kanske om du ska under år1 på gymnasiet söka till år1, på nytt, till en annan utbildning på gymnasiet. Du får gärna fråga de som jobbar på antagningskansliet (gymnasieantagningskansliet) i den del av Sverige där du är folkbokförd och de NIU-ansvariga på gymnasieskolorna (de skolor där du vill läsa på gymnasiet).
    Om du uppger i vilken stad/kommun du är folkbokförd, kan jag ge dig information om kontaktuppgifter till ditt antagningskansli. Om du inte vet på vilka gymnasieskolor som NIU-fotboll erbjuds, så kan du se i listan på gymnasieGuiden.se/NIU-fotboll

    Studie- och yrkesvägledare