Jag har börjat på en estetisklinje och känner inte att det är helt rätt. Jag mår dåligt när jag är i skolan och det har bara gått 4 dagar? Jag vet inte hur samhällslinjerna fungerar och jag undrar om
    Man inte vet vad man vill bli är samhällslinjerna bra då ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, först och främst ska du fråga dig VAD du vill läsa i tre år. Estetiska programmet är ganska likt Samhällsvetenskapsprogrammet minus allt det estetiska + språk och mer matte - är det ok så kanske Sam är något för dig.

    Förmodligen bör du diskutera detta med din Syv på skolan för att reda ut vilket program som skulle passa bäst så det inte blir att du byter i ren panik och så blir det samma sak igen!

    När du kommer fram till vilket program/skola som passar bäst så får du kontakta dom och kolla plats. /Lena, Syv