Alma
    Jag vet om att man då börjar på nybörjarnivå, men funderar ändå på att byta. Jag är intresserad av att börja läsa koreanska och undrar därför om det är möjligt. Med tanke på att det är ett språk som inte talas av särskilt många och sålunda inte speciellt många är intresserade av att lära sig. Ifall det går, hur fungerar det med meritpoängen? Får man det först vid nivå två, eller redan från start? Tacksam för svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Om meritpoäng läs på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Det kan bli svårt hitta skola som har en lärare behörig undervisa i koreanska som ett modernt språk och även om läraren finns, måste en grupp finnas för att skola inte har råd att ge enskild undervisning till en elev.

    Om du hittar gymnasiet som startar en grupp i koreanska som modernt språk, börjar du med moderna språk 1, meritpoäng får man från mod.språk 3.
    Mvh Mikael