Abu

    Hej, jag går i bygg och anläggnings programet med inrikting måleri just nu och tycker verkligen inte om det det är inte vad jag vill gå. Har pratat med syven och rektor om att byta linje men dom vägrar låta mig, dom säger jag behöver gå på mina bygglektioner för att behöva få byta men det finns ju en väldigt uppenbarlig anledning varför jag inte går på dom?! Jag vill verkligen inte gå i den linjen jag kan inte gå dit då vad ska jag göra där? Ingenting kommer hända om jag går dit. Jag undrar vad jag kan göra för nånting för jag vill verkligen gå i skolan och plugga och dom klagar på min frånvaro men om jag väl får byta linje jag kommer vara i skolan hela tiden utan tvekan. Går det att anmäla dom eller liknande så dom förstår allvaret i min situation?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, du uppger att du vill börja på Handelsprogrammet. Om det finns ledig plats på HA i årskurs 1, borde du kunna få byta - i alla fall fram till 15 september, men om det ej finns ledig plats i år1 på HA - då kan du tyvärr inte byta. Då kan du söka till HA till år 1 till hösten 2021.