Elin
    Hej, jag undrar om det finns en sida som visar alla (som sammanställning) av diverse jobb- och karrärmässor i hela Sverige? För annars måste man googla, och så missar man kanske någon bra/nyttig mässa. Jag frågar i egenskap av jobbcoach, som vill rekommendera mina deltagare att delta men då behöver jag ju veta vad jag uppmanar dem att delta i? :)
    Tusen tack för all hjälp ni kan bistå med!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elin!
    jag är osäker på om det finns en fullständig sammanställning på just alla jobb- och karriärmässor i hela Sverige. Vissa av dem är rätt små och specifikt inriktade för en ganska avgränsad målgrupp, t.ex karriärmässa för studerande på Chalmers. Det kan ibland vara svårt att dra en skarp gräns mellan hela allmänna mässor och mer specifika mässor, som är inom en enda bransch eller som vänder sig mot personer som har en specifik utbildning, t.ex mot jurister.
    Jag ska här nedan göra ett försök att lista upp de mer allmänna mässor som vi på FRåGA SYV känner till (kan dock inte lova att listan - nedan - kommer att vara fullständig + nya mässor kan tillkomma "på vägen"):

    Framtidsmässan 2021 - Digital mässa; Datum 21 oktober 2021. Karriärevent för offentlig sektor. Webbplats: framtidsmässan.com

    Kunskap & Framtid 2021- Datumen 25-27 november 2021. Jobb- och utbildningsmässa. Göteborg. är tyvärr INSTÄLLD!

    GADDEN 2022. Datumen 8-9 februari 2022, Göteborg. Arbetsmarknadsmässa. En av Nordens största arbetsmarknadsmässor, som är en mötesplats där studerande och arbetssökande har chansen att träffa många olika företag och skapa värdefulla kontakter inför framtiden. Webbplats: gadden.com

    JobbGPS 2022. Datum 3 mars 2022. Digitalt året 2022, annars i Värnamo. Jobbmässa. Webbplats: jobbgps.se

    Framtid Mölndal 2022. Datumen 27-28 april 2022. Digitalt året 2022, annars på Åbymässan. Yrkesmässa. Webbplats: molndal.se/campus-molndal/studie--och-yrkesvagledning/framtid-molndal

    Jobbfestivalen i Kungsträdgården i Stockholm 2022. Datum 23 maj 2022 (kl.9-19). Jobbmässa. Fri entré och alla är välkomna! Webbplats: jobbfestivalen.se

    Kunskap & Framtid, 24-26 november 2022 på Svenska mässan i Göteborg. Jobb- och utbildningsmässa. Webbplats: kunskapframtid.se

    Liselotte