Anonym955

    Hej Jag har tänkt att söka till Ämneslärarprogram med inriktning mot arbete i gymnasieskolan, Historia, Religionskunskap men när jag kollar på antagningen för att anmäla mig så hittar jag inte utbildningen. Utbildningen ges varje termin så varför hittar jag inte utbildningen? Är detta pga det är första dagen som anmälan öppnas? Läggs utbildningar till under perioden som anmälan är öppen eller hur är det exakt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du får gärna ringa till Antagning.se, tel.nr 0771-550 720 och tel.tid på vardagar kl.9-16. Min uppfattning är att alla sökbara utbildningar som ska starta HT24 bör vara synliga och öppna för anmälan på www.antagning.se när anmälan har öppnat.
    Jag vet inte om det är ngt.teknikst problem eller vad som har hänt...
    Förutom de som jobbar på Antagning.se, tel.nr 0771-550 720 så kan du kontakta de utbildningsansvariga för den utbildning som du inte hittar på www.antagning.se
    Jag vill annars påminna om att det inte är först-till-kvarn, utan om du gör anmälan inom anmälningsperioden (t o m 15 april 2024) så behandlas din anmälan precis på samma sätt som om du hade gjort den idag, den 15 mars. Det är alltså ännu mycket gott om tid!

    Studie- och yrkesvägledare