Rebecka
    Jag skulle jättegärna vilja bli kriminaltekniker och undrar om det finns något sätt man kan utbilda sig utan polisutbildningen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka,
    även kemister och biologer kan få möjlighet att bli Kriminaltekniker >>.
    Om du inte vill eller kan gå polisutbildningen, sök kandidatprogrammet i biologi eller i kemi på högskolenivå.

    Vänligen
    ANNA