Amma
    Hej
    Jag går i första ring och ska nu byta från ett naturvetenskapligt program till IB programmet på en Annan skola...
    Jag läser idrott 100p men det är en två års kurs vilket menas med att jag inte får mitt betyg snart när ettan är klar, utan när tvåan är klar.
    Eftersom jag inte kommer läsa idrott på IB programmet undrar jag hur det blir med betyg, kommer jag fortfarande få något betyg i idrott fastän den kursen inte är avslutad?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Amma!

    Det går inte få betyg i en oavslutad kurs. Det som eventuellt kan göras: om du får lov att tenta av kursen på förhand. Fråga SYV på din skola om den möjligheten.

    En annan sak som jag tänker på är att IB är ett tvåårigt gymnasieprogram. Första år är förberedande och sedan två år "riktig IB utbildning" :)

    Om du byter till IB till åk2 - då börjar du egentligen från början på en separat utbildning. Råder dig ta kontakt med SYV på IB programmet på den skolan dit du byter och diskutera saken.

    Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig! Lycka till!
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare