Magnus
    Jag går i 9:an och jag undrar lite om det här med prövning även om jag har långt över godkänt i alla ämnen. Jag skulle gärna vilja höja mitt betyg i teknik eftersom jag har haft A i ämnet hela grundskolan, men nu lutar det åt ett D eller C. Även om jag antagligen kommer att välja bort ämnet så vill jag gå ut med 300 poäng, så kan jag pröva betyget?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Ja, enligt skollagen kan den som vill ha betyg från grundskolan genomgå prövning i ett eller flera ämnen som ingår i utbildningen. Detta gäller även den som tidigare har fått betyg.

    Nu är ju dock tiden knapp så även om det går så kanske det är för liten tid kvar men du får diskutera med din Tekniklärare.