Sophie
    Hej! Jag går just nu i 1:an på gymnasiet, jag undrar om det går att hoppa över att läsa tyska 1 och 2 och istället direkt börja i Tyska 3? Jag har inte gått i något språkval tidigare ( åk 6-9 ) pga sjukdom. Jag har ganska lätt för att lära mig språk och känner att jag skulle kunna få godkänt ändå. Jag ska skriva ett ”antagningsprov” nästa vecka men går det att göra på det sättet? Finns det någon regel mot det?
    Mycket tacksam för svar! Tack:)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du uppvisar förkunskaper som gör att läraren gör bedömning att du direkt kan börja i kursen Tyska 3, så får du antas till den kursen, det finns inga generella förbud mot sådan lösning.

    Studie- och yrkesvägledare