Maria
    Hej! Jag har sökt till civilingenjörsutbildningarna på LTH och hoppas få komma in på ett av mina fyra högsta val! (Maskinteknik, Kemiteknik, Datateknik samt Väg och Vatten)

    Dock har mina slutbetyg inte gått som förväntat och jag hamnade på 19,27 med meritpoängen inräknade. Mina högskolepoäng blev 1,35 (om man viktar dem blir det 1,5 för mig). Finns det någon möjlighet för mig att komma in på de här utbildningarna ändå, om man baserar på andra som har blivit antagna? Jag har kollat på statistiken genom åren på UHRs hemsida och vad jag har förstått så är det främst de sökandes antal och betyg som avgör om man kommer in, så därför kan man inte med säkerhet förutspå om man blir antagen. Men jag undrar ändå om det är någon som har kommit in på ett av de ovanstående civilingenjörsprogrammen med liknande betyg och om möjligt även lägre betyg?

    Vänliga hälsningar,

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Antagningsgränser kan ändras. Ingen kan veta på förhand. Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare