Matilda
    Hej! Jag ska snart börja tredje året på gymnasiet men pga sjukdom har jag under de tidigare åren missat kurser. tyvärr kan jag inte läsa igen dessa kurser på min skola då lektionerna krockar med schemat. jag vill fortsätta läsa tredje året på min skola och utanför det läsa extra kurser för att komma ikapp. Jag undrar därför om det går att läsa gymnasiekurser på distans som inte kräver att man är 20 år eller redan har gymnasieexamen?
    tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre får du nog gå klart de kurser du kan på din skola om inte din skola köper in distanskurser till dig på något vis. Man kan ju pröva i kurser som man missat. Det betyder att man självstuderar och sedan gör ett slutprov i hela kursen. Kanske kan du göra några prövningar parallellt under trean - kolla med skolan om det är möjligt. /Lena, Syv