Hej Afe,

    Nat.vet.basår brukar vara upplagda på ett läsår, 2 terminer. Jag tror därför inte att det finns möjlighet att bli klar snabbare. Däremot om du blir behörig till nat.vet.basTERMINEN - då blir man klar på en termin. Det är högre behörighet som krävs till basterminen, ofta krävs det att man har godkänt betyg i fysik1a, kemi1 och biologi1 samt i matte 3 - och då läser man på basterminen fysik2, kemi2, biologi2 och matte 4.
    Vänligen
    ANNA

    Du kan på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=bastermin se en lista på basterminer. OBS! det är nödvändigt att kika noga på om det är Teknisk eller Naturvetenskaplig bastermin (skillnaden är ofta den att Biologi ingår inte i det tekniska basterminen). Så, man ska noga titta på kursinnehåll och behörighetskraven, som båda kan variera.

    • : Fantastiskt! :D
    • : Hade du kunnat ge mig några exempel på utbildningar som är Naturvetenskaplig bastermin? Hittar enbart 1 i Karlstad hittills. Kanske använder jag fel söktermer?
    • Julia :

      utbildningsutbud för svenska högskolor/universitet med start Höstterminen 2020 kommer fastställas till 16 mars 2020, det är först då som man kan se hela utbudet. Jag tror också det är vanligare att basterminer erbjuds under Vårterminen, alltså från mitten på januari med ansökningsperiod från mitten på september till mitten på oktober; detta pga de flesta grundprogrammen på högskolenivå i sverige startar på hösten, och inte på våren.

    • Anna : Se listan på https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=bastermin&p=1
    Läs alla kommentarer