Sadaq
    Kan man läsa naturkunskap 2 istället för fysik1a och söka till utbildningar som kräver fysik1a?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Nej, Sadaq, tyvärr! Du kan inte ersätta kurser så som du önskar i din fråga.
    Det är tvärtom: om man sedan innan redan har godkända betyg i Fysik 1a, Kemi 1 och Biologi 1 (i ALLA DE 3 KURSER) då behöver man i så fall inte läsa Naturkunskap 2 utan man är behörig till de utbildningar som kräver Naturkunskap 2 genom att man har alla de tre betygen - i fysik1a, i kemi 1 och i biologi 1.

    Bästa hälsningar och hoppas mitt svar blir till hjälp för dig i din studieplanering!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare