Hej
    Just nu läser jag naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet och i framtiden vill jag studera vidare till socionom. På olika hemsidor står det att man måste ha läst samhällskunskap A för att studera vidare till socionom. Jag har läst samhällskunskap 100 poäng. Är det samma sak?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, det är "samma sak". Samhällskunskap A (motsvarande ny kurs är Samhällskunskap 1b) är en gammal kurs. Efter sista juni 2016 kan man inte längre få betyg i de "gamla kurserna", men sökande som har sina "gamla betyg", bl.a Samhällskunskap A är då "lika behöriga" som de som har betyg i Samhällskunskap 1b.

    Vänligen
    ANNA