Felicia
    Hej! Jag har bestämt mig för att läsa sjuksköterskeprogrammet, men behöver matte 2 för att ha behörighet. Jag läste matte 2b på gymnasiet men fick F i den kursen, jag funderar nu om jag måste läsa upp den kursen igen eller om jag kan läsa matte 2a som är lite lättare?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    du kan läsa matte 2a och om du får godkänt i matte 2a blir du behörig till sjuksköterskeprogrammet.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA