chelsea
    Det finns inte ekonomi programmet i en skola jag vill gå i. men jag vill ha jobb något inom ekonomi. Vad ska jag göra.

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Chelsea,
    vilka program finns det på skolan, där du vill gå?
    Om du skriver vad skolan heter, kan jag själv se vilka program de erbjuder.
    Det finns, nämligen, möjlighet att inom Programfördjupningar & Individuellt val - välja till "ekonomiska kurser". På olika program är det olika kurser som man kan välja till.

    Sedan är det bra för mig att veta också - om du tänkte läsa på eftergymnasial nivå: högskola eller yrkeshögskola? eller om du vill försöka få jobb direkt efter gymnasiet?

    Återkom med svar på mina frågor, ställ helst en NY FRÅGA i stället för att svara i en kommentar. Vi ser nya frågor först & prioriterar dem.

    Mvh
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, jag vill tipsa om utbildning på eftergymnasial nivå, se här http://www.yhguiden.se/utbildning/frans-schartaus-handelsinstitut/ekonomiansvarig (utbildning på en Yrkeshögskola).

    Det är svårt att få jobb direkt efter gymnasiet och då kan man samtidigt som man söker jobb även söka OLIKA TYPRER av UTBILDNINGAR. Det är separat antagning till Högskola och till Yrkeshögskola. Man kan, alltså, bli antagen till en högskole och en Yrkeshögskoleutbildning - samtidigt och om man även samtidigt får ett jobb - då har man stora valmöjligheter att ta det som passar bäst.

    Bästa hälsningar & stort Lycka till!
    Liselotte SYV
    Liselotte