Karar
    Jag ska snart börja gymnasiet ekonomi inriktning ekonomi. Som mitt första val valde jag teknik inriktning teknikvetenskap men kom tyvärr inte in på det. Jag har funderingar över att bli data/elektronik ingenjör men undrar om man kan bli det inom den ekonomiska linjen? Vilka ämnen ska man lägga till då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går Ekonomiprogrammet så kan du komplettera med ett Tekniskt basår efter gymnasiet. Då läser du in de kurser som behövs för att söka till en Högskole- eller Civilingenjörsutbildning. Här kan du läsa mer om Tekniskt basår http://www.kth.se/utbildning/program/teknisk-basutbildning.

    /Lena, Syv