Anna
    Hej syv! Den folkhögskola jag går på ligger en lång bit hemifrån och då jag känner att jag vantrivs mer och mer i och med min hemlängtan så skulle jag vilja byta folkhögskola. Problemet är att jag går en musiklinje och för att komma in på en sådan krävs ju antagningsprov i form utav en audition, kan man då byta till en folkhögskola med inriktning musik eller måste jag vänta 1 år och göra om mina ansökningar då och hoppas på att jag kommer in? Hoppas min fråga inte är alltför rörig! Tacksam för svar! MVH Anna

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tråkigt att du inte trivs - men sånt händer! Jag tycker du inte har något att förlora - kontakta den Folkhögskola du vill byta till och fråga om det är möjligt att byta utan att gå om. Är kursplanen den samma och du har följt undervisningen så kanske det funkar under förutsättning att de har plats. Lycka till!/Lena, Syv